header
PIĘKNO A DIETA WITARIAŃSKA PDF Drukuj E-mail
Wpisał surawka   
sobota, 17 grudnia 2011 09:47

PIĘKNO A DIETA WITARIAŃSKA

Autorka: Elizabeth Kiely

Wtorek, 16 Marzec 2010

Tłumaczył: Aleksander Kwiatkowski

Jednym z najlepszych sposobów aby poprawić wygląd własnej skóry jest przestawienie się na dietę surowej żywności. Wtedy nasza skóra zaczyna się odmładzać, poczynając od podstawy (wnętrza) ku powierzchni. Ludzie, którzy spożywają głównie surowe pożywienie, często widzą poprawę w wyglądzie swojej skóry i właśnie dlatego wyglądają młodziej. Podgrzewanie pożywienia powyżej 41oC (105oF) niszczy enzymy, jak również 50% białka oraz 70-90% witamin i organicznie obudowanych minerałów. Spożywanie termicznie zniszczonej żywności, zbytnio obciąża rezerwy enzymowe naszego organizmu. Spożywanie więcej surowej żywności, zmniejsza zapotrzebowanie na nasze enzymy trawienne digestive enzymes dlatego nasz organizm nie musi ich aż tyle produkować. Surowe pożywienie, to pożywienie w stanie naturalnym, z niezniszczonymi enzymami. Enzymy są potrzebne aby wykonać wiele funkcji w naszym organizmie, włączając w to trawienie i wchłanianie składników odżywczych, oraz wydalanie zbędnych produktów przemiany materii. Niedobory enzymowe mogą spowodować niedobory witamin i minerałów, a co za tym idzie, przedwczesne starzenie się i brak energii. Surowe produkty bogate w enzymy to przede wszystkim, podkiełkowane nasiona, niektóre owoce t.j. papaja, ananas.

Natomiast wolne rodniki uszkadzają naszą skórę i zakłócają wytwarzanie kolagenu, właśnie dlatego powodują przedwczesne starzenie się. Przeciwutleniacze przeciwdziałają szkodliwemu działaniu wolnych rodników, spowalniają proces starzenia się organizmu, włącznie ze skórą. Jagody, szczególnie czarne borówki, są bogate w przeciwutleniacze, polepszają regenerację kolagenu, redukując zarazem, powstawanie zmarszczek. Owoce cytrusowe takie jak pomarańcze, cytryny i grejfruty, pomagają pozbyć się z organizmu nadmiarów wolnych rodników, wtedy nasza skóra wygląda znacznie młodziej. Artykuły bogate w taki przeciutleniacz jakim jest beta karoten, występujący m.in. w marchwi i brzoskwiniach, chroni naszą skórę przez szkodliwymi skutkami nadmiaru światła słonecznego.

Koenzym Q10 jest efektywnym przeciwutleniaczem, biorącym udział w procesach energetycznych, w każdej komórce naszego ciała. Poziomy Q10 obniżają się wraz z wiekiem. Q10 niszczy wolne rodniki i spowalnia proces starzenia się. Przykładowymi artykułami spożywczymi bogatymi w Q10 są: szpinak, brokuły i orzeszki ziemne.

Kwas alfa-liponowy jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, wspomagającym inne rodzaje przeciwutleniaczy, takie jak witamina C i witamina E, oraz powiązany jest on z procesami energetycznymi. Najbogatszym źródłem kwasu alfa-liponowego są: szpinak, drożdże piwne, brokuły, pomidory i groszek.

Siarka to minerał, który jest obecny w każdej komórce naszego organizmu. Jest potrzebna do wytwarzania kolagenu, oraz niezbędna dla zdrowej skóry, włosów i paznokci. Poziomy siarki organicznej w pożywieniu, ulegają zmniejszeniu podczas obróbki termicznej lub podczas suszenia. Siarka jest znana z tego, że pomaga w leczeniu trądziku. Artykuły bogate w związki siarki to: orzechy brazylijskie, szparagi, brokuły, nasiona konopii, nasiona dyni, czerwona papryka, czosnek, cebula, rukiew wodna i kale.

Krzem jest niezbędnym pierwiastkiem potrzebnym dla zdrowej skóry, włosów, paznokci i kości. Poziomy krzemu zmniejszają się wraz z wiekiem. Owoce i warzywa są najbogatszym źródłem krzemu, włączając w to jabłka, pomarańcze, wiśnie, winogrona, truskawki, buraczki, ogórki, marchew oraz warzywa liściowe.

Fitozwiązki są to związki roślinne, pomagające w obronie naszego organizmu przed uszkodzeniami, wykazują właściwości odmładzające. Fitozwiązki w największych ilościach znajdują się z jagodach, brokułach, kalafiorze, selerze, szpinaku, marchewce, kakao oraz w papryce.

Surowe, moczone orzechy oraz nasiona, są bogate w witaminę E, która działa korzystnie na naszą skórę.

Pierwiastek selen jest odpowiedzialny za elastyczność skóry, najbogatszym źródłem selenu są orzechy brazylijskie, mniejsze ilości znajdują się w czosnku, cebuli i szalotce.

Gdy nasz organizm usuwa toksyny, wydostają się one przez skórę, która jest największym organem wydalającym toksyny. Surowe pożywienie wspomaga proces odtruwania organizmu. Picie czystej wody również pomaga w usuwaniu trucizn przez organizm.

Glony morskie natomiast, są bogate w witaminy i minerały (zwłaszcza w jod), wpływają korzystnie na wygląd skóry, również one pomagają w usuwaniu trucizn.

W celu uzyskania zdrowego wyglądu należy pić czystą wodę i spożywać jak najwięcej surowego pożywienia. To co wchodzi do naszego organizmu, ma odzwierciedlenie w naszym wyglądzie.

Źródło:
http://www.changingshape.com/resources/articles/raw-food-diet.asp

Zawartość antyoksydantów (przeciwutleniaczy):

ZESTAWIENIE ZAWARTOŚCI PRZECIWUTLENIACZY (ANTYOKSYDANTÓW) W WYBRANYCH PRODUKTACH SPOŻYWCZYCH


Poprawiony: piątek, 23 grudnia 2011 17:55