header
Oszczędzanie czasu i pieniędzy - porady dla rodziców-witarian na całym świecie PDF Drukuj E-mail
Wpisał surawka   
sobota, 17 grudnia 2011 15:47

 

Oszczędzanie czasu i pieniędzy - porady dla rodziców-witarian na całym świecie

Autorka: Mia Kirk White

 

COPYRIGHT RAWPEOPLE.COM

Wszstkie prawa zastrzeżone


Najczęstszym pytaniem dotyczącym witarianizmu jest, poza Skąd wziąć proteiny?, Jak znaleźć na to czas? Wspaniałą rzeczą w diecie witariańskiej jest fakt, że zazwyczaj nie jesz dużo, a jak już jesz to potrawy niewymagające długiego przygotowania. Wszyscy znamy to poczucie zamętu, gdy nie jesteśmy zorganizowani podczas posiłku. To powinien być czas, który rodzina spędza razem, a nie czas frustracji. Jako rodzice chcemy dać naszej rodzinie zdrowe posiłki. Gdy nie jesteśmy przygotowani, to co podajemy zazwyczaj nie jest najzdrowsze, nie wygląda tak apetycznie, jak zawsze i zazwyczaj nie smakuje tak dobrze. Gdy jesteśmy zorganizowani, oszczędzamy pieniądze, czas i marnujemy mniej jedzenia.

Zatem jak się zorganizować? Dobre pytanie!


Jako matka, żona, pracownik i studentka nie mam dużo wolnego czasu. A czas, który mam chcę spędzić z rodziną, zatem muszę się zorganizować.

Zacznij od przeglądu tego, co już masz w kuchni: ziaren, zbóż, orzechów etc. Możesz zaplanować część lub cały jadłospis na podstawie rzeczy, które masz i które są dostępne. Ja zazwyczaj wszystko spisuję i to jest mój punkt wyjścia.
Gdy planuję posiłki na cały tydzień, wybieram przepisy, w których mogą również uczestniczyć dzieci. Piszę, co będziemy jedli na śniadanie, obiad i kolację przez cały tydzień. Na śniadanie wybieram rzeczy, które możemy jeść kilka razy w tygodniu. Może to być musli, słodki chleb z ziarnami pszenicy lub koktajle. Na obiad planuję sałatki, kanapki, zawijanki z sałaty z nadzieniem i jakieś fajne dodatki. Planując kolacje wybieram rzeczy w przygotowaniu, których mogą pomóc dzieci. Uwielbiamy m.in. duże sałatki, enchiladas, tacos i zupę z krakersami z ziarnami lnu. Na deser jemy owoce, kawałek czekolady czy ciasto bananowo-czekoladowe.

Gdy jadłospis jest zaplanowany, zabieram dzieci na rynek. Zawsze się tam świetnie bawimy. Zazwyczaj pozwalam im wybrać owoce i trochę warzyw. Dzięki temu czują, że uczestniczą w planowaniu posiłków. A gdy dzieci czują się zaangażowane, istnieje duże prawdopodobieństwo, że posiłki będą im smakowały. Kiedy wracamy do domu, zaczynamy odkładać jedzenie, które będzie odwadniane.

Spisane menu wieszam na zamrażarce. To pomaga mi pamiętać, co będziemy jeść w ciągu tygodnia. Gdy jestem zorganizowana, posiłki naszej rodziny są zdrowsze, smakują lepiej i więcej się śmiejemy.

W ciągu kilku następnych tygodni będę zamieszczała wskazówki jak przedłużyć świeżość warzyw, zaplanować tygodniowego menu i zaangażować dzieci w fajne, ekologiczne zajęcia.

Mia Kirk White jest żoną, pracującą matką i studentką, która rozumie, jak zabiegane może być życie. Rozumie jak ważne jest zajmowanie się własnym zdrowiem i zdrowiem rodziny. Mia na nadzieję, że przekaże innym informacje na temat witarianizmu, dzięki czemu ta dieta będzie łatwa, korzystna i będzie stanowiła dobrą zabawę. Mia uwielbia zajęcia i seminaria na temat przygotowania witariańskich potraw dla osób, które zaczynają swoją przygodę z tą dietą, jak i tymi, którzy są na niej od lat.

 

Poprawiony: piątek, 23 grudnia 2011 15:12