header
PDF Drukuj E-mail
Wpisał surawka   
poniedziałek, 26 marca 2012 19:38

Jakie przyjmujesz suplementy ? W jaki sposób dostarczasz witaminę B12 ?

Źródło: veganbodybuilding.com

 

Przyjmuję suplementy, ale nie uważam, że są one konieczne. Robię to, ponieważ jestem kulturystą i chcę mieć nadwyżkę witamin, minerałów i aminokwasów etc., ponieważ mój program treningowy jest wyczerpujący i wymaga ode mnie wysiłku.

Osoby, które myślą, że wegetarianie i weganie potrzebują suplementów są niedoinformowani, niedouczeni i najprawdopodobniej nic nie wiedzą o dietetyce. Każdy program dietetyczny wymaga pewnej świadomości, ale wydaje mi się, że obecnie istnieje tendencja do martwienia się o dzienne zapotrzebowanie na składniki odżywcze wegan i wegetarian. W rzeczywistości jest odwrotnie ? to osoby spożywające produkty zwierzęce powinny niepokoić się swoim zdrowiem, ponieważ codziennie ryzykują osłabiającymi ich chorobami wynikającymi bezpośrednio ze spożywania produktów zwierzęcych. Produkty zwierzęce są toksyczne dla ludzkiego organizmu, a zamiast dobroczynnego działania, jedynie szkodzą. W większości przypadków jedzenie produktów zwierzęcych prowadzi do otyłości, chorób serca, ataku serca, zawałów i wielu innych chorób i problemów.



Wracając do suplementów - kiedy aktywnie trenuję jako kulturysta, przyjmuję multiwitaminy, izolowane białko soi w proszku, witaminę C, witaminę E, olej lniany, L-glutaminę (aminokwas) i kilka innych. Najlepiej spożywać różnorodne ekologiczne produkty z dużą ilością warzyw i owoców, dzięki czemu nie będzie potrzeby korzystania z suplementów. Mógłbym bez końca mówić o suplementach, ponieważ jest to temat bardzo podobny do tematu przemysłu mięsnego i mlecznego, które używają niezwykle przekonywujących zabiegów marketingowych, aby przestraszyć i skłonić ludzi do myślenia, że ich produkty są niezbędne do zdrowia, podczas gdy w rzeczywistości nie są nie tylko niepotrzebne, ale również niezdrowe. Prowadzą jedynie do chorób, które kilkakrotnie zwiększają Twoje rachunki za leczenie, a Ty przyjmujesz lekarstwa (i płacisz za nie), żeby tymczasowo naprawić problem, którego mógłbyś uniknąć, eliminując produkty zwierzęce ze swojej diety. I jeszcze jedna kwestia zanim przejdę do witaminy B12. Wszystkie niezbędne substancje do życia można znaleźć w owocach i warzywach. Glukoza, witaminy, minerały, aminokwasy i kwasy tłuszczowe są substancjami odżywczymi niezbędnymi do życia ? wszystkie one znajdują się w dużych ilościach w owocach i warzywach. Jeśli jesteś zainteresowany kulturystyką, ale aktywnie uprawiasz sport niektóre suplementy nie są złym pomysłem. Jak wspominałem też je przyjmuję. Tylko nie kupuję rządowego kłamstwa, że konkretne suplementy są absolutnie konieczne dla każdego, kto nie spożywa codziennie produktów zwierzęcych. Dla osoby aktywnej fizycznej sugeruję codzienne przyjmowanie multiwitaminy, witaminy C i izolowanego białka sojowego. Sprawdź etykiety lub skonsultuj się ze specjalistą, aby uzyskać informacje o prawidłowej dawce.



Witamina B12 - zawsze interesujący i trudny temat.

Aby najlepiej to przedstawić, posłużę się przykładem Harveya Diamonda, autora bestsellerowej książki od zdrowiu i diecie Fit for Life:


Ponoć jeśli nie jesz mięsa, będziesz cierpiał na niedobór witamy B12. Głupoty! Skąd zwierzęta, które spożywamy czerpią tę witaminę? W bardzo małych ilościach można ją znaleźć w roślinach. Ale witamina B12 jest głównie produkowana w organizmie. Żołądek wytwarza substancję zwaną ?czynnikiem wewnętrznym?, która transportuje witaminę B12 wyprodukowaną przez florę bakteryjną w jelitach. Witamina B12 stanowi nieodłączną cześć białkowego mitu. Skąd bydło, które dostarcza nam mięsa i mleka czerpie witaminę B12? Ponoć zginiemy bez mięsa i produktów mlecznych. Gdyby poza zdrowym rozsądkiem nie było żadnych źródeł ukazujących tę nieprawdę, moglibyśmy ją odrzuć, jednak jest ich wiele. Nasze zapotrzebowanie na witaminę B12 jest tak niewielkie, że mierzy się je w mikrogramach (milionowa część grama) lub nanogramach (miliardowa część grama). Jeden miligram witaminy B12 wystarczy ci na ponad dwa lata, a zdrowe osoby zazwyczaj posiadają pięcioletni zapas. Lecz istnieje jeden szkopuł: Rozkład utrudnia wydzielanie ?czynnika wewnętrznego? w żołądku i opóźnia produkcję witaminy B12. Zatem to mięsożercy są bardziej podatni na niedobór witaminy B12 niż wegetarianie! Od jakiegoś czasu wiadomo o tym ? kwestia ta została omówiona w raporcie zatytułowanym ?Vitamins of the B Complex? z 1959 roku wydanym przez Ministerstwo Rolnictwa Stanów Zjednoczonych. Propaganda mówi coś całkowicie przeciwnego!


W przeszłości spożywałem suplementy witaminy B12, ponieważ media wmawiały, że potrzebowałem ich. Potem zrobiłem coś, co jest zdecydowanie ważniejsze od innych rzeczy, które mogą pomóc w twoim sposobie odżywiania się. Zacząłem szukać i zgłębiać dietetykę. Im więcej szukasz i uczysz się, tym szybciej zdasz sobie sprawę, jak przemysł mięsny i mleczny jawnie cię obraża, a inne przemysły próbują ci ?powiedzieć, co jest słuszne?. Dowiedz się, czego potrzebuje twój organizm oraz których składników unikać.


- Big Rob

[Od administratora] polecam zapoznać się z poniższym opracowaniem:

Wszystko o witaminie B12

Poprawiony: poniedziałek, 26 marca 2012 19:47