header
PDF Drukuj E-mail

 

Jak żyć dłużej - w czterech prostych krokach

Źródło: nutritionfacts.com

Tłumaczenie :Karolina Kłosek

CDC opublikowało w tym tygodniu artykuł w American Journal of Public Health , w którym sugerują, że zdrowa dieta, regularne ćwiczenia oraz unikanie palenia oraz nadużywania alkoholu może wydłużyć nasze życie o dekadę. Co więcej, reguły ten nie są całkiem sztywne. Dla jednego "regularne ćwiczenia" oznaczają 3 razy w tygodniu, a ?rezygnacja z palenia? obowiązuje do 100 papierosów. "Zdrowa dieta" to tylko stosowanie się do przestarzałej i nijakiej piramidy żywieniowej USDA. Jednak pomimo luźnych zasad, mniej niż 5% Amerykanów stosuje wszystkie cztery podstawowe zasady zdrowego stylu życia. W moim wideo dnia pokażę wam, czy Standardowa Dieta Amerykańska jest do czegokolwiek SDAtna.

Poprzednie badania skupiły się na wpływie zdrowego stylu życia na jego długość, przy zastosowaniu innych kryteriów dietetycznych. W swoim artykule "Turning Back the Clock" (ang. "Cofnąć zegar"- dop. tłum.), ARC promowało na przykład codzienne jedzenie owoców i warzyw (to prawda! Badania z zeszłego tygodnia wskazują, że spożywanie warzyw może opóźnić starzenie komórek). Badania The Healthy Aging (HALE) również optują za roślinami, a potępiają mięso i nabiał, podczas gdy po zmierzeniu zawartości witaminy C we krwi ludzkiej EPIC odkryło, że optymalny wskaźnik dla zdrowego odżywiania jest możliwy dzięki składnikom odżywczym zawartym tylko w roślinach. Dzisiejsze wideo dnia szczegółowo zgłębia wskaźniki odpowiednie zdrowego żywienia na podstawie zagęszczenia fitoskładników. Zobaczcie, co wychodzi większości ludzi i jak zmienić swoją dietę w godną "10/10"

-dr med. Michael Greger